יום חמישי, 31 בדצמבר 2015

מהי פנאומטיקה ומהן יתרונותיה?

הפעלה אוטומטית איכותית של מנגנונים מכאניים שונים היא הכרחית בעולם המודרני

קשה להעריך עד כמה החיים שלנו בחברה המודרנית תלויים במנגנונים מכאניים ואוטומטיים שונים. המנגנונים הללו, שאחראיים על מרכיבים רבים של חיינו, בין המים שזורמים בצינורות שלנו ועד האוכל שמגיע לצלחת שלנו, מאפשרים לחברה המודרנית לבצע בצורה איכותית את שלל המשימות היום יומיות שלה, ומאפשרות לה להתקדם הלאה למנגנונים טכנולוגיים מתקדמים יותר. עם זאת, עבור תהליכים מכאניים רבים יש צורך במנגנוני הפעלה איכותיים, מנגנונים שמבצעים הפעלה מכאנית של תהליכים שונים באמצעות אנרגיה שנובעת מלחץ או חשמל. בהקשר זה, פנאומטיקה היא אחד המרכיבים החשובים ביותר של חיינו – ונסביר בדיוק במה מדובר.

מהי פנאומטיקה, ומהן יתרונותיה לעומת מנגנונים אוטומטיים אחרים?

·         מה זה בכלל? פנאומטיקה היא שם כולל שניתן לכל טכנולוגיה שמפעילה באופן אוטומטי מנגנונים מכאניים שונים עם שימוש בגז דחוס ובלחץ שהוא יוצר. הגז הזה בדרך כלל יהיה פשוט אוויר – אך במקרים אחרים יהיה גם שימוש בחנקן דחוס ובגזים אחרים. המנגנונים הפנאומטיים השונים הם נפוצים ביותר בחיי היום יום בחברה המודרנית, החל בתהליכים שונים בעולם החקלאות ובעולם התעשייה ועד מנגנונים שקיימים בבתים של רבים מאתנו. כעת, נבין בדיוק מה יתרונותיה של שיטה זו על פני שיטות הפעלה אחרות של מנגנונים מכאניים.

·         מה היתרונות? היתרונות של מנגנונים פנאומטיים על פני מנגנונים הידראוליים, לדוגמה, מתבטאים בכך שמדובר במנגנונים בטוחים ואמינים, פחות נתונים לדליפות ולתקלות, וגם במקרים בהם מתרחשת תקלה כזו או אחרת היא לא גורמת לנזקים בהיקף רחב מאוד. בנוסף, מדובר במנגנונים שעלותם ועלות הפעלתם היא נמוכה יחסית, וכן במנגנונים פשוטים שמיוצרים בצורה פשוטה יחסית ומבצעים עבודתם באמינות לאורך זמן רב באופן יחסי.

מוצרים פנאומטיים שונים הם הכרחיים עבור לא מעט תהליכים טכנולוגיים ומכאניים מודרניים


מוצרים שונים שמבצעים תהליכים של פנאומטיקה ממלאים את החיים שלנו, אך חשוב גם להבין שבתחום זה ישנם מוצרים איכותיים יותר ופחות, ובשביל להשיג עבודה איכותית לאורך זמן בצורה בטיחותית וחסכונית, אנחנו צריכים מנגנונים מהשורה הראשונה, אותם נקבל דרך חברות ושירותים שזהו תחום התמחותם.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה