יום שני, 11 בנובמבר 2013

סע, יש לך עוד - חיישני רוורס ברכב

חיישני רוורס לרכב – לנהיגה בטוחה יותר

כמה פעמים שמענו על אדם שנהג לאחור, דרס ילד או תינוק, וגרם לו לחבלות או חלילה למוות? יותר מידי פעמים, ובדרך כלל מדובר באבא שדורס את בנו שמשחק מאחורי המכונית, והדבר גורם לאסונות גדולים. חיישני רוורס ברכב הם המצאה קטנה וגדולה שכבר קיימת בשוק הרכבים כבר מספר רב של שנים, היא אומצה על ידי יצרניות המשאיות תחילה, ונכון להיום ניתן להתקינה בכל רכב מכל סוג וגודל.

הצורך בחיישני רוורס לרכב עלה כאשר נהגים רבים נאלצו להתמודד עם נסיעה לאחור, כאשר שדה הראייה שלהם היה מוגבל באופן משמעותי, ומראות הצד לא סיפקו את הראות הנדרשת. בתחילה פותחו חיישני רוורס ברכב עבור רכבים מסחריים ומשאיות שנאלצות לנסוע לאחור בהזדמנויות רבות ובמקומות מאוכלסים. לאחר שנוסו בהצלחה רבה ברכבים אלה, החלו להתקין גם חיישני רוורס לרכבים פרטיים, וכיום ניתן להתקין חיישנים אלה בכל רכב שהוא.

כיצד זה עובד?

מערכת חיישני רוורס ברכב עובדת בשיטת הסונאר (בדומה לסונאר של צוללות או של עטלפים). הגלאי שולח קול ומקבל אותו בחזרה מהעצם הניצב מולו. על פי עוצמת הקול החוזר מעביר הגלאי את הנתונים למפענח, האומד את המרחק שלו מן העצם. המערכת מתרגמת את המרחק למטרים או סנטימטרים, וכאשר המרחק מגיע לסף הבטיחות שנקבע היא מצפצפת לנהג צפצוף אזהרה חד. ככל שהעצם קרוב יותר לרכב יהיה הצפצוף תכוף וחזק יותר.

מערכת חיישני רוורס ברכב מסוגלת להתריע על עצמים במרחק שבין 2.5 מטר ועד 40 ס"מ, וזאת כדי להשאיר מרווח ביטחון לנהג. החיישן מסוגל לקלוט כל עצם בין אם מדובר ב:
·         אדם בוגר
·         ילד או תינוק
·         עגלת תינוקות
·         כל עצם אחר שמפריע ועומד בדרך הנסיעה לאחור של הרכב.

מערכת חיישני רוורס מגיעה באפשרות של שניים או ארבעה חיישנים, אם או בלי צג. מערכת ללא צג מתריעה רק על ידי צפצוף, אך אין לדעת מאיזה חיישן מגיע הצפצוף. מערכת עם צג מדווחת מאיזה חיישן מגיע הצפצוף, ומקלה על הנהג להבין מה קורה מאחוריו. החיישנים מגיעים בכמה צבעים שונים: שחור, אפור, לבן או כסף. ניתן לצבוע את החיישנים בצבע הרכב לנוחות הלקוחות, אך אין לייבש את צבע החיישנים בתנור, מכיוון שהדבר מסב להם נזק, והם עלולים לא לפעול או חלילה לזייף בהתראה שלהם. את החיישנים יש להתקין על ידי איש מקצוע על מנת למקם אותם במקומות הנכונים, ולהתאים אותם לפי סוג הרכב וסוג הפגוש (פלסטיק או מתכת).

חיישנים – טכנולוגיה מצילת חיים


אין ספק שעם כניסת חיישני רוורס ברכב הפכו החיים שלנו טובים ובטוחים יותר. הטכנולוגיה המתקדמת אשר נכנסת לרכבים הופכת את הכלי הזה להרבה פחות מסוכן והרבה יותר בטיחותי, ומאפשרת לכולם ליהנות מחיים טובים יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה