האוטובוס
הוא כלי רכב גדול וממונע, אשר מיועד להסיע מספר רב של נוסעים על ידי נהג אוטובוס,
אשר נוהג ברכב. מרבית האוטובוסים משמשים לצרכים של תחבורה ציבורים, או לצרכי
טיולים ותיירות. על מנת להפוך את התחבורה הציבורית ליעילה וזריזה יותר,
נבנו אוטובוסים מיוחדים כפולים באורכם או כפולים בגובהם, המכילים מספר כפול של
מקומות ישיבה. בין החלקים השונים של האוטובוס ניתן למנות:
·
שילדה
עצמאית אשר משמשת בסיס לכלי הרכב, ומבנה תיבתי אשר מונח על השילדה ומשמש כתא
הנוסעים.
·
מנוע אשר
נפחו נע בין 5000 ל- 12000 סמ"ק.
·
אגזוז
ברקס אשר תפקידו לסייע לכלי הרכב להאט בירידות ארוכות ובכבישים צרים.
·
תא מטען
גדול, המאפשר לכלל הנוסעים להכניס את חפציהם.
·
מערכת
אוויר מאולץ אשר דוחסת אוויר אל חלל האוטובוס.
·
וכמובן
מושבים ועמודים לנסיעה יציבה ובטוחה, וחיישני תנועה באוטובוס לצורך שמירה על
בטיחות של הנוסעים בעת העלייה או הירידה מן האוטובוס.
אוטובוסים
בישראל, קצת רקע
בתקופת
קום המדינה ועד לשנות ה- 60 החברות המרכזיות אשר הפעילו שירותי תחבורה ציבורים
באמצעות אוטובוסים היו חברות דן ואגד. במהלך שנות ה- 60 החלו חברות פרטיות שונות
להפעיל גם הם מערך אוטובוסים באזור מסוים בארץ במטרה לנגוס בחלק מן הרווחים בנתח
שוק זה, ולדרוס את המונופול של החברות השולטות. עד לשנות השמונים אגד הייתה השלטת
הבלעדית בכל מה שקשור להפעלת מערך אוטובוסים בדרום, אך בשנים הבאות זכו חברות
אחרות במכרזי הסעה באזור זה. החברות השונות אשר נכנסו לשוק עסקו בעיקר בהסעת
עובדים למפעלים וחזרה, ובשירותי הסעת תיירים, אך שירותי התחבורה הציבורית על ידי
הפעלת מערך אוטובוסים נרחב נשארו בידי אגד.
חיישני
תנועה באוטובוס

אוטובוסים
לצרכים שונים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה