יום רביעי, 9 בדצמבר 2015

שימוש הולך וגובר באוטומציה

חשבו לרגע - כמה תהליכים בחיי היום יום שלכם הפכו בשנים האחרונות לאוטומטיים?

אנחנו חיים, נכון לכיום, בתקופה מרתקת מבחינת ההתפתחות האנושית ומבחינת הטכנולוגיה האנושית המודרנית. ניתן לאפיין את העולם הטכנולוגי בכך שיותר ויותר תהליכים, שבמשך שנים התרגלנו לכך שיש בהם מענה אנושי, הופכים יותר ויותר אוטומטיים. השימוש שלנו במכשירים שונים בעולם האוטומציה כבר לא מוגבל רק לעולם התעשייה ולפסי הייצור האוטומטיים, וכיום התהליכים האוטומטיים מתרחשים בחיים האישיים של כל אחד ואחד מאתנו. במאמר זה ננסה להבין בדיוק היכן אנחנו פוגשים במידה הרבה ביותר בתהליכים אוטומטיים שכאלה כיום, והיכן אנחנו עתידים לפגוש בהם יותר ויותר.

כמה תחומים שבהם אוטומציה הפכה כבר למענה הבסיסי, וכמה תחומים בהם התלות בה תגבר

·         בנקים – המענה שאנחנו מקבלים במסגרת בנקים הולך והופך ליותר ויותר אוטומטי. זה התחיל לפני כמה עשרות שנים, עת הכספומטים תפסו את מקומם של פקידי ההפקדה ומשיכת הכסף. כיום, גם תהליכים של הפקדת צ'קים וכסף מזומן מתרחשים בעיקר בצורה אוטומטית דרך מכשירים שיכולים לעבוד גם מסביב לשעון.

·         רפואה – עולם הרפואה הוא עולם שבו אוטומציה הופכת למרכיב חשוב יותר ויותר עם כל שנה שעוברת. הבסיס של זה הוא תהליכים אנושיים, כמו הזמנת תור בקופות חולים או הוצאת מרשמים, אבל יש מי שאומר (בצדק) שמכונה מסוגלת לבצע עבודה כירורגית הרבה יותר מדויקת מזו של יד אנושית – ולכן ישנו צפי שגם בעולם הניתוחים העולם שלנו ילך ויהפוך לאוטומטי עם כל שנה שעוברת.

·         לימודים – גם בעולם הלימודים התלות שלנו בתהליכים אוטומטיים היא ניכרת כיום. דוגמה טובה לכך היא האפשרות ללמוד דרך המחשב במסגרת אקדמית או אפילו תיכונית, במקום להגיע לשיעורים בפועל. זוהי אפשרות איכותית עבור, לדוגמה, מי שנבצר ממנו להגיע לכיתה בשל מוגבלות כזו או אחרת – וכך מדובר בהתפתחות אוטומטית חשובה במיוחד לעתיד החברה שלנו.

בשביל עבודה אוטומטית איכותית, אנחנו צריכים רכיבים איכותיים שיאפשרו אותה


כל תהליך של אוטומציה צריך, בסופו של דבר, מוח מערכת ורכיבי מערכת איכותיים – בין אם בעולם התעשייה ובין אם בשימוש יום יומי. עבור כך, חשוב להכיר שירותים איכותיים בתחום זה שיודעים לספק ולתת מענה טכני אנושי עבור מכשירים אוטומטיים שונים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה